Zondag 6 september vonden een stel @#&*$# het nodig om die dag aan mijn Golf ongeveer € 200,- te verdienen.

De hersenloze(n) vergeet alleen dat voor die € 200,- wij 5 uur later thuis zijn en een schade hebben van € 4.500/5.000,- en de Golf twee weken kwijt zijn om de schade die hij/zij of weet ik heveel in 2 minuten aanrichten.

Maar gelukkig betaal ik al jaren premie om dit af te dekken, Casco verzekering heet dit. Een geruststelling. Maar die gasten moeten gewoon van een andermans eigendom afblijven en iets met hun leven gaan doen.


Een kleine collage aan beelden na wij de inbraak ontdekten




Zo troffen we de Golf aan in de parkeergarage van het UMC te Utrecht, ff zoon Melvin bezoeken. Gelukkig deed het niet zoveel pijn als zijn onderbeen.

Vanuit parkeergarage UMC naar bergingsbedrijf Collewijn aan de andere kant van Utrecht. Tijdelijke plaatsing voor transport naar Ames Schadeherstel in Zwijndrecht. Tijdelijk vervoer om thuis te komen meegekregen.

In afwachting bij Ames Schadeherstel in Zwijndrecht.

Eigenlijk apsurt. Schade € 5.320,- Exclusief de kosten transportbedrijf, kosten leenauto van transportbedrijf en kosten leenauto van Ames tijdens de reparatie. Uiteraard is dit voor de verzekeraar. Maar dit staat niet tegenover de verwachte opbrengst van de crimmineel van

€ 200,-

Tevens viel de geplande korte trip Maasstricht in duigen.

Gelukkig is de schade onzichtbaar gemaakt.



Opgehaald bij Truck import & export A.DE KONING BV in Oss, 2 augustus 2015. Erg leuke afhandeling 2 augustus 2015

Na 20 jaar weer een Golf Cabriolet.

Gezocht in Nederland, Belgïe en Duitsland. Op zoek naar een witte, eventueel donker grijs. Tot ik deze kleur zag. Een vriend tipte mij dat er zo één met alle opties op DSG bak na met weinig km (17.000) in Oss stond. Niet te ver om even te gaan kijken, op zondag was geen probleem, op naar Oss. Als nieuw, helemaal top. Kleur ook perfect, ff wat anders dan zwart of wit.

Zeer leuk gesprek en afhandeling met de verkoper, Truck Import & Export A. de Koning B.V. Te Oss.

Overschrijven op zondag was geen probleem, enkele uren later reden we een Golf Cabrio rijker weer naar huis.

Rondje Zuidland KLIK op de foto voor filmpje

Back to TOP Golf Cabriolet

Signalement

Merk

Volkswagen

Model

Golf Cabriolet 1.4 TSI 160pk

Carrosserie

2-deurs, cabriolet

Transmissie

7 versnellingen sequentiële automaat

Testjaar

2011

Nieuwprijs

€ 37.490

Onze uitvoering(43.359,-)


5 april 2012

De softtop leek de laatste jaren verdrongen te worden door de CC, maar het tij lijkt te keren. Dat heeft alles te maken met de komst van de nieuwe Volkswagen Golf Cabrio, die net als zijn voorgangers is voorzien van zo’n stoffen kap.

De derde generatie Golf Cabriolet heeft in elk geval één belangrijk verschil met zijn voorgangers. De grote rolbeugel heeft plaatsgemaakt voor twee achter de achterstoelen verzonken veiligheidsbeugels die er alleen uitkomen als dat nodig dreigt te zijn. Daardoor oogt de Golf Cabrio veel ranker. Sowieso is de auto eigenlijk heel minimalistisch getekend en dat doet hem goed. Een ander verschil met vorige generaties is dat de weggevouwen kap niet óp, maar ín de achterkant ligt. Zonder deksel overigens, wat de constructie niet alleen goedkoper, maar ook compacter en sneller maakt.

De voorkant is één op één overgenomen van de gewone Golf. Aan de achterkant heeft Volkswagen de achterlichten van de GTI gemonteerd, wat hem net wat aparter en dynamischer maakt. Nog een verschil met zijn voorgangers: ditmaal wordt de kap volledig elektrisch bediend. Je kunt hem ook open en dicht doen tijdens het rijden, mits je niet sneller rijdt dan 30 km/h. Openen en sluiten van de kap gaat razendsnel.

VW heeft voor de Cabrio gewoon het dashboard van de huis-tuin-en-keuken-Golf overgenomen en hoewel dat mooi en solide in elkaar zit, oogt het nogal saai en zakelijk. In een cabriolet verwacht je net wat meer frivoliteit. De stoelen maken gelukkig weer wat goed. In onze uitvoering zijn die met een mooie combinatie van leer en alcantara overtrokken en ze zitten bovendien lekker stevig en laag. Een regelrechte verrassing is de ruimte achterin. Er zijn maar weinig vierzitscabrio’s in deze klasse waarin je zo ruim zit. Ook is de kofferruimte nog heel behoorlijk, ongeacht of de kap open of dicht is.

Soepel

Tijdens onze eerste kennismaking met de Golf Cabriolet reden we de 1.6 TDI en stelden we vast dat die motor net wat te bescheiden was voor deze auto, zeker in combinatie met de vijfbak. Des te benieuwder zijn we dan ook naar deze 1.4 TSI met zijn 160 pk en 240 Nm. Mooie waarden, die bovendien over een breed toerental beschikbaar zijn, zo merk je algauw na het wegrijden. De combinatie compressor-turbo toont zich ook hier weer een heel geslaagde. VW combineert beide omdat ze ieder in hun eigen toerenbereik optimaal presteren. Zo vullen ze elkaar mooi aan. In feite wordt het bekende turbogat opgevuld door de mechanische compressor, die op hele lage toerentallen al meedoet. Dat betekent in de praktijk een heel soepele motor.

De auto voelt dan ook verrassend rap aan. Onze testauto heeft bovendien de zeventraps DSG, die al veel lof kreeg toegezwaaid. Deze transmissie met dubbele koppeling schakelt werkelijk razendsnel en bijna onmerkbaar, en reageert lekker vlot als je plotseling het gas intrapt. Ook de ophanging heeft Volkswagen goed voor elkaar. De auto is mooi neutraal en lijkt nog minder tot onderstuur te neigen dan de diesel die we eerder reden. Die wilde ook wel eens een tikje hellen in de bochten, maar op deze TSI heeft VW een sportonderstel gemonteerd en dat doet hem goed. Dat soort zaken maken deze cabrio spannender dan de goede, maar wat saaie gewone Golf. De torsiestijfheid is erg goed, wat ook weer positief uitwerkt op het weggedrag.