Audi A3

2 april 2021

Het kan raar lopen bij mij met auto’s. Sinds 13 augustus 2020 een fantastische Golf Cabriolet GTI met DSG bak, wat wil je nog meer. 2.0 liter, 216PK, DSG en noem alle denkbare opties. Maar in maart 2021 ging ik een beetje zaken op een rijtje zetten, een jaar Corona crisis, veel minder rijden, sinds maart 2020 thuis werken. Plan, minder gaan werken, max 3 a 4 dagen in de week. Twee cabrio’s voor de deur is ook wat. Na overwegen TT weg te doen en met de Golf verder was een optie, maar dit vond Jose niet leuk en ik eigenlijk ook niet. Een 2 zitter is toch de ultime cabrio. Beide auto’s rijden zo beetje 1 op 10/11 en zijn vrij zwaar in wegenbelasting en beid Wa-Casco verzekerd. Minder werken is ook beetje op de kosten gaan letten. Plan 1 De Golf verkopen en een Golf GTE Hybride terug kopen, ideaal voor de korte afstanden om electrisch te rijden, €0,04 per Km. Een verbruik van 1 op 25 zou mogelijk zijn. De Golf GTI vond al snel een nieuwe eigenaresse. Op zoek naar een Golf GTE en de TT erbij houden. Bij een autobedrijf stonden diversen GTE’s, maar ook A3 E-tron. Audi is toch ff wat strakker en geraffineerder. Zoek tocht naar A3 E-tron ingezet. Na verkoop Golf Gti de hardtop van de TT gehaald om daar mee te gaan rijden. De TT staat bij ons buiten, de vorige eigenaren stalde de TT in de garage, daarom ziet hij er nog zo top uit. Plan was te gaan verhuizen met huis en royale garage waar ik aan de TT in de winter lekker kon hobbyen. Verhuizen hebben we voorlopig komende jaren uitgesteld. Als je dan de TT in de winter erbij ziet staan is niet optimaal, ook niet na aanschaf hardtop, remschijven roesten, elke 14 dgn stukje rijden enz. Na diversen opties en gesprekken was het resultaat, ook de TT verkopen en een 4 persoons cabrio kopen. Dan blijf je uiteraard op de A3 Cabriolet hangen.


Heerlijk, weer lekker zoeken op het internet, in Nederland en Duitsland. Prijzen vallen nog steeds tegen bij een Audi, blijft veel. Na orriënteren wilde ik so wie so het laatste model met face-lift, DSG bak en S-Line binnen en buiten. Geheel leder niet, ik vind vol leder mooier, maar in de praktijk altijd natte rug in de zomer. Half leder en stof was de optie met sportstoelen. De keuze is voldoende, maar dan welke kleur. Donker grijs vind ik mooi, maar beetje saai, zwart is geen optie voor mij, rood ook niet en zilver is wel mooi maar niet zo spannend. Blijf er eigenlijk wit over en dat vindt Jose ook mooi. Zoeken naar wit, DSG enz.

Mijn oog viel via gaspedaal.nl op een A3 van 2016 met 18.764km op de teller, stond in Nijkerkerveen bij Woudenberg een Mercedes specialist, vlakbij Amersfoort.

Op naar Nijkerkerveen, prachtig weer voor eind maart metingen tot 24 gr. Heerlijk open met de TT er naar toe, was ook alweer voor het laatst verleden jaar geweest. Bij aankomst werden we ontvangen door een nette en vriendelijke verkoper. In de showroom stond de A3, tussen bijna allemaal Mercedessen. Je verwacht een nette auto van 2016 met nog geen 19.000km op de teller, maar niet één die als nieuw bij stond en nog niet door het bedrijf onderhanden genomen, de motorruimte was nog stoffig. Een plaatje, helaas beide voorvelgen lichte stoeprand beschadiging, maar voor de rest onberispelijk. Zo wil je een auto zien, alsof je een nieuwe gaat kopen. Ik vind het altijd lastig als de auto in de showroom staat om een profrit te vragen, maar dit was totaal geen probleem. Na een heerlijk open en dicht ritje door de landelijke omgeving terug naar het autobedrijf. Verkoper bood goede cappuccino aan en Pixy onze kleine nieuwe nieuwkomer kreeg een bakje water voorgezet, top. De prijs door de telefoon die hij doorgaf was ook de uiterste prijs. In ons hoofd hadden we al gekocht, maar toch naar huis om de andere ochtend te beslissen.

 

De andere dag garage Woudenberg gebeld dat we akkoord zijn en afgesproken de A3 vrijdag 2 april te halen.

Vriend Peter bood aan om samen er naar toe te rijden om de A3 op te halen, het weer was niet om open te rijden, niet met de TT en dan ook niet met de A3. Ik besloot om mijn afkeur en hekel aan OV opzij te zetten en met de trein naar Nieuwkerkerveen te gaan. Best een hoop gedoe vooral, als je niet weet hoe het werkt met OV te gaan. Uiteraard na poosje Googlen en bellen met RET, OV-Chipkaart en NS kom je er wel. Met de nodige spanning in het lijf, niet om de A3 maar het OV heeft Jose mij in Spijkenisse afgezet bij het Metero station Heemraad. Op CS Rotterdam op spoor 14 moest ik de Intercity hebben naar Groningen om in Amersfoort uit te stappen. Voordeel Corona, je zit lekker alleen, niemand naast je. Tussen de Metro en de trein had ik 4 minuten. De Intercity stopte alleen bij Station Alexanderpolder, Gouda, Utrecht en dan Amersfoort. Daar stond een paar perronnen verder de Valleilijn te wachten, een blauwe kleine trein naar Hoevelaken. Die zou er 9 minuten over doen. Voor het instappen belde ik het bedrijf dat ik 12:15 uur op station Hoevelaken zou aankomen. Bij uitstappen Hoevelaken kwam de verkoper met zijn witte Mercedes CLA net aanrijden, mooie aansluiting dus. Na een lekkere Cappuccino kon ik de klaarstaande A3 meenemen, op naar huis.

Metro station Heemraad Spijkenisse om 10:15 uur

CS Rotterdam 11:10 uur

Station Hoevelaken 12:15 uur

Even een stop onderweg om iets te nuttigen en de zalig rijdende A3 nog even van buiten te bewonderen. Dit is toch weer terug waar het allemaal in maart 1993 mee begon, de Audi 80, onze eerste Audi.

Een mooie en handige optie is het digitale instrumentarium, diversen opties mogelijk zoals de navigatie kaart, klein of groot instelbaar. Daarnaast ook nog Adaptive Crusecontrole, heerlijk relaxt rijden op de grote weg.

Bij thuiskomst in de loop van de middag nog een ritje gemaakt met Jose, redelijk weer, niet echt warm maar open toch ook weer ff proberen.

En met 1e Paasdag bij oma (schoonmoeder) op visite

Nog 4 min naar Amersfoort

In 2016 was ik al met een A3 Cabriolet bezig, maar ging niet door omdat ik mijn Golf niet snel kwijt kon. Ook twijfelde ik ook over de kleur en geen automaat. Verder een zeer mooie A3 met weinig km, 26.250Km en vrij compleet.

De vorige eigenaar was ook zuinig op de A3. Ook alle moeilijke plekken waren mooi schoon.

ZATERDAG 3 juli 14:45 uur

Een Hyundai kwam van links en zag mij over het hoofd. Ze lette meer op een dubbel geparkeerde DHL Bus

Altijd zonde. Bij de Mini in 2020 was op het rlinker achterwiel waar ik geraakt werd. Dit keer op op het linker voorwiel. Gelukkig stuk minder hard. Bij de Mini stond ik gelijk dwars op de weg. Nu werd ik net aangetikt, de vrouw trok net op, beide met een km of 5.

12 Juli de A3 is naar AMES Schadeherstel gebracht om weer als nieuw te maken.

16 juli de A3 weer opgehaald en de A3 is weer als nieuw, perfect gemaakt.

Links voor is de velg weer als nieuw, helaas rechts voor licht beschadigd. Overal worden velgen gebruikt per 4 aangeboden en vaak met banden. Via Ebay.de vond ik een mooi schadevrij exemplaar voor een zeer nette prijs. Het verzenden was bijna de helft aan kosten.

Kunnen er gelijk 2 nieuwe banden op, kon toen net door de APK en met de herfst in aantocht wel zo fijn.

TT Roadster Mijn Audi verleden A4 Cabriolet

18.764 km

April 2021

Na de pekel zo 1 a 2 keertjes per jaar door de wasstraat met bodemreiniging.


Nieuwe velgen

17 maart 2024

Via Marktplaats nieuw set Audi S3 19” velgen aangeschaft.

Banden via Bandenleader 235-35-19 Continental Contact Sport 7

1 januari 2024

16 januari 2024

Na weer veel strooizout. De wasstraat in voor verwijderen van de pekelaanslag, inclusief onderkant.

Na bijna 3 jaar in het bezit van de A3 is de km stand 47.000

Na bijna 3 jaar, 2 april 2021 tijd om eens naar andere velgen te kijken. Helaas hebben de velgen r voor en r achter stoeprandschade. Een bestelbus nam voorrang waardoor ik iets moest uitwijken en daardoor de stoeprand raakte. Wel iets bij kunnen werken, maar het mooi is er af.

Ik wilde van 18”naar 19” velgen, maar wel origineel Audi. Na wat zoekwerk op Marktplaats kwam ik nieuwe S3 velgen tegen nieuw in doos. Deze in Den Haag opgehaald voor een zeer nette prijs.

Met passen en proppen konden ze net mee

Toeval 2 april 2021 aanschaf, 2 april 2024 servicebeurt.