YAMAHA T-
2004
2008
2017
Model history
2001–2003
2004–2007
2008–2011
2012–2014
2015–2016
2017—
Voor mij moet hij puur als woon/werk dienen, wel wat extra aanpassingen gedaan.
Het windscherm was het grootste probleem. Boven de 80 km krijg je bij het standaard geleverde scherm een behoorlijk gebulder om de helm heen. Een turbilentie geluid wat knap irritant is. Eerst een klapschermpje er boven op gemonteerd. Hielp niet echt. Toen een laag sportief scherm met klap spoiler. Een stuk beter maar wel bij 120 volop in de wind zitten. Gebulder was wel weg maar de windgeluiden namen ook ook toe. Bij het merk Givi kwam ik een gelijk scherm als de standaard tegen, alleen 16 cm hoger. Dit bevalt goed, het gebulder is stuk minder, verdragelijk en je zit goed beschut.
Uiteraard is de auto een stuk comfortabeler, maar de vrijheid en geen files meer is ideaal. De T-
Weer het gevoel van het eerste scooterrijden is weer terug.
Acculaadsnoer aangebracht
Door simpel 40mm pvc afvoerbuis moffen te nemen en op te vullen met hout kun je het ruggesteuntje iets verhogen op de buddyseat. Zit prettiger en staat mooier
Handvat spoilers en het sportieve windscherm. Helaas voldeed het scherm niet naar mijn zin, staat stuk beter dan zo groot scherm.
Het hoge Givi scherm. Eerst even provisorisch gemonteerd, wilde weten of het goed werkte.
Zij skirts voor meer comfort.
Het model 2008 is ziet er een strakker de vorige, tevens voorzien van een dubbele schijfrem in het voorwiel, met abs bovendien. De motor ligt net als een motorfiets onderin wat de wegligging een stuk beter maakt dan de normale scooter waar de motor achter ligt
De TMAX is qua constructie feitelijk een volwaardige wegmotor, maar dan met automatische versnellingsbak, in motorscootervermomming. De voordelen van een motorfiets, gecombineerd met de voordelen van een motorscooter. Zo simpel.
12-
Ideaal bij files