Sinds 2 juni ben ik in het bezit en opgehaald 3 juni van een R1200 C Cruiser 12/2000.

Waarom na de 4e tweewieler een BMW R1200C

Het begon weer te kriebelen, als ik toch alleen maar met mooi weer rijd kan ik net zo goed weer een motor naar mijn zin kopen waar ik hobby matig mee bezig kan zijn. Na wat surfen over de web kwam ik de Moto Guzi V7 tegen, uiteindelijk net niet, maar ik wilde wel alleen cardan aandrijving. Mijn idee was een BMW R100T rond 1975, tijdens het zoeken kwam er een plaatje van de R1200 C voorbij, nooit gezien , maar was wel direct gegrepen door deze BMW, lied me niet meer los. Op zoek dus en het resultaat is geworden een R1200 C van december 2000 met bij aanschaf 19.685 km op de teller, ik ben de derde eigenaar, vorige had hem in 2009 gekocht van de eerste eigenaar. Hij heeft er 10.000 km mee gereden. Het leuke is dat de aankoopbon erbij zit van de eerste eigenaar, de boekjes handleiding en serviceboekje maar ook de originele folder van toen. Leuk om er bij te hebben.


Marktplaats advertentie foto’s

Het windscherm is in de onderhandelingen achtergebleven.

Motorbrug, acculader, 3 lit olie, luchtfilter, bougies, remschijfslot, schaalmodel en buitenhoes gingen mee.

Bij ophalen zat het brede lage stuur erop, na rit uit Middelburg was dit wennen. Thuis het hoge stuur erop, zit relaxt alleen de armen veel te hoog. Lage stuur voorlopig weer terug gezet, stuurt beter. Maar ga op zoek naar een tussen oplossing. Beetje gelijk als het hoge stuur qua model, maar dan lager. Alleen latig te vinden.

Echt een poetser was de vorig eigenaar niet, dus nog even grondiger aanpakken, wellicht in fases.

Leder indringverf besteld voor het opfrissen van zadel en handvatten. Ervaring met deze verf is geweldig. Mijn bruine legerlaarzen waar na opbrengen van de indringverf perfect zwart, blijvend.

Volgende zomerse dag weer verder met poetsen

Via Ebay kunnen scoren. Leuk projectje winter. Zie verder Modelbouw.

Even tussendoor, had klokje besteld, maar ook ander stuur. Normaal 25 mm, maar deze is 28mm. Klokje doormidden gezaagd en past net tussen stuur en tank.

Zadels met indringverf behandeld, daarna schoenpoets en ze zijn weer helemaal opgefrist.

Aantal jaren geleden een Garmin Nuvi 1440 gekocht voor in de auto.

Dit om routes op te PC te maken voor de trips met de cabrio.

Daar ik alleen met mooi/droog weer dus goed te gebruiken op de motor.

Alleen goede steun vinden was even zoeken.

Met het merk RAM is nagenoeg alles mogelijk en ik vond de plek op de rem/koppeling vloeistof een mooie plek.

Voor de Nuvoi 1440 is er ook een goede degelijk houder beschikbaar.

Gelijk ook een houder voor de Smartphone aangeschaft, altijd makkelijk.

Met elastiek voor veiligheid

TIJD VOOR FOTOSHOOT even paar plaatjes geschoten.

Iets hogere stuurklemmen er op gezet. Hierdoor is de zithouding wat rechterop en de klemmen zijn mooi glad, niet de gaten voor een windscherm. Met de standaard klemmen stuurt de BMW wel iets strakker, heb ik zo het gevoel. Voorlopig even zo houden.

Cruiser